Pages

17 februari 2014

Måndagsnovell

ja en måndagsnovell har min blogg ha blivit sista veckorna. Så jag kör så denna gången också!! :) 

Vi har ju passerat den där 

den var bra och de hoppas jag den var för Er andra oxå!! 
Jag har fått en diagnos - äntligen!! Jag har en B adenom, vilket om jag förstått det rätt är en godartad tumör som sitter på binjuren. Den är 2 cm stor och har varit i den storleken sedan 2008. Jag har fått rådet att släppa tankarna på den
- lätt ju!! 
Ska på kontroll om ett år igen. De var visst lite andra prover som var förhöjda och som nu ska utredas. 
Det är tur man är frisk så man orkar med :) 
ja för de känner jag mig - frisk!!

Vet ni vad? jag har krympt, tror de är på grund av allt duschande. Jo jag duschar väldigt mycket nu för tiden jag tränar ju. Det är fem veckor sedan vi körde igång våra pass. Då med en gång i veckan, sen ökade vi på med Zumba och kort där efter med ytterligare ett pass i veckan, Box 


 - så duschar gör man mycket nu, så de e klart man krymper lite, men desstå bättre bara på bredden, längden har man kvar :) 






23 kommentarer:

  1. Skönt att det var godartad - men att släppa det är nog inte lätt trots allt!

    Så härligt med Zumba men vet du...Jag Har krympt på längden hihi efter varje barn är nu blott 1,54 & vill ju vara låååång ;)

    Ha dé bäst/Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till krympningen för det var ju säkert det du vill åt med din träning.
    Och grattis till att du fått ett positivt svar på din provtagningar.
    Väntar också på en del besked varje dag posten kommer...

    Ha det fortsatt gott.

    SvaraRadera
  3. Gott att få besked om att det är godartat! Aha...så jag ska kanske ta o duscha mer ...Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så dusch är rena rama bantningen då ;-)

    vad skönt att du har fått en diagnos :-)
    Skönt oxå att det inte var ngt "allvarligt"
    Kan man inte ta bort den ofarliga tumören som ger dig problem? Det är väl en typ av endokrin sjukdom om jag förstår det hela rätt & den ger ju dig olika symtom. Eller får du medicner mot dessa symtom?

    Skönt att du känner att du har ork & energi att träna :-)

    Ha en fin tisdag!
    kram <3

    SvaraRadera
  5. Jo,kläder kan ju krypa i tvätten så det är ju klart att vi också kan det ;)
    Vad skönt att den är godartad!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Skönt med en diagnos, skönt att det var godartat. Så nu kan du ta ett nytt steg i ditt liv, lägga en hel del bakom dej, och börja på nytt, även om symtomen kanske är kvar så slipper man lägga energi på vad och hur det kommer att bli. Inte så lätt kanske...
    Men du...hur varmt duschar du...?? Eller, kan det möjligen vara ditt "nya" liv, att du har en massa aktiviteter för dej, hälsa för både kropp och knopp.
    Kul när det går åt det hållet, jag applåderar!!
    Du undrade hur livet är här...jo som vanligt, ganska stilla lunk, jobbet suger som de yngre skulle säga...
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. hahahaha - så det är av duschande man krymper :) bra då vet jag det :)
    skönt att du äntligen fick rätt diagnos, går det inte att operera bort den?
    kramar <3

    SvaraRadera
  8. Sv: okey, ja, då är det bara att hålla tummarna på att den inte kommer att växa mer och det hoppas jag innerligt att den inte kommer att göra
    kramen <3

    SvaraRadera
  9. Skönt att få en diagnos. Ännu bättre att det inte var allvarligt.
    Så klart att du kan para "unghunden", även om det är i senaste laget för att vara första gången.
    Börja att söka efter en bra schäfer (det är dessvärre inte så gott om dom längre).
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  10. Förstår att du känner dig lättad!
    Så glad för din skull, även om jag förstår att tankarna finns ändå, man vill ju inte ha såna objudna grejer i sin kropp.
    Duktig du är med träningen, önskar jag kunde med, men tyvärr funkar det inte räcker att jag går en km för långt, suck.

    SvaraRadera
  11. Så skönt att du äntligen har fått en diagnos! Oavsett vad som rumsterar i kroppen är det ju bättre att veta än att gå runt i ovisshet, och godartade tumörer brukar ju inte ställa till nån större skada. Börjar den växa antar jag att det går att ta bort den, ifall det skulle innebära risk av nåt slag?

    Härlig känsla när man känner att man krymper!! :-D

    SvaraRadera
  12. Frugan var hos läkaren för en tid sedan för en hel hög prover, visade sig att hon bara hade lite för högt kolesterol, (vem har inte det?)

    I övrigt var allt helt ok, hon blev förvånad, men glad förstås, så även jag.

    Fint att det var godartat där.

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  13. Så skönt att den är godartad. Cancer har vi fått nog av nu!!!
    Härligt att komma igång med motion och dessutom märka att det ger resultat. Jag rör mig väldigt mycket men har turligt nog aldrig haft problem med vikten. Tvärtom har jag inget att ta av, om jag får en maginfluensa eller vanlig influensa blir jag så svag så jag svimmar. Har hänt att min man fått vara hemma för vård av fru :)

    SvaraRadera
  14. Så skönt med en diagnos men jag undrar också om det inte går att operera bort?
    Blir du inte jäkligt torr av all duschning? Jag tycker man får smörja och smörja hela tiden..**
    Kramar*

    SvaraRadera
  15. Godmorgon denna lilla lördag...halva veckan har snart gått! Kramiz

    SvaraRadera
  16. vad duktig du är som tränar! skulle jag också behöva men jag tänker att jag trädgården får bli min träning i sommar :)
    Vad bra du fick positivt besked!

    SvaraRadera
  17. Skönt att du slipper torr hy när du nu duschar oftare tack vare träningen.
    På vintern särskilt blir det ett evigt smörjande. Men har man en gång börjat så får man väl fortsätta..***
    Kramar♥

    SvaraRadera
  18. Vilken lättnad att den var av en god art men hur släpper man det...?

    Hahahaha! Ja, att krympa på längden vore inte så bra.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Torsdagsmorgon och jag kan konstatera att det snöat...igen och termometern visar på frost. kramiz

    SvaraRadera
  20. Härligt med ett besked... skönt att det inte verkar vara något allvarlig, men bra att det hålls under uppsikt.
    Tänk att det funkar så bra med dusch för att krympa... undrar om jag duschar för kallt... ska nog pröva med högre temperatur... :)
    Kram

    SvaraRadera
  21. Skönt att den är godartad. Försök inte tänka på det. Det finns många godartade tumörer och cystor som inte är farliga.
    Kramis!

    SvaraRadera
  22. Skönt att det var godartat vännen!
    Jag kan kanske krympa lite på längden, vad vet jag :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  23. Zumba och Box låter som rolig träning! Alltid skönt att få en diagnos, men att sen släppa tanken på den, det tror jag inte jag skulle klarat!

    SvaraRadera