Pages

27 december 2013

Farväl

2013 nu ska du lämna oss 
och aldrig återvända.
Du kommer ändå alltid att finnas kvar med minnen från allt som hänt
 när du var här. Både glädjande och sorgliga händelser kan vi lägga i 
våra minnesbaser.                                          
2 stora glada händelse inträffade för mig under 2013
I mars på självaste prinsessdagen "Viktoriadagen 12 mars"  föddes mitt fjärde barnbarn en underbart söt liten prinsessa. 

  

Lite kul är att hon fick min mammas pigmentslinga i luggen.  Frågan är om hon kommer gilla den själv när hon blir stor. 

Den andra glada händelsen inträffade på sommaren. 
Vi sålde vår gård 

och jag fick flytta hem igen, ta med mig älsklingen o ge mig hemåt. Visst kändes de hårt när vi lämnade huset där vi lagt så många års arbete och kärlek - vi älskade gården  MEN de låg geografiskt fel för oss. Jag längtade hem - oh nu är jag hemma 
Tyvärr händer de ju tråkiga saker oxå, så även detta år. I februari fann jag ett nytt hem till min häst Pärla, ett hem där hon skulle ha de bra under sina sista år MEN tyvärr blev de inga år utan bara månader. I början av november fick jag besked att hon blivit sjuk och fått avlivas. En av de finaste hästar som funnits har gått ur tiden. 


Jag erkänner jag var en dålig bloggare 2013 och såg oxå många av mina gamla trogna bloggvänner sluta skriva på sina bloggar. Först tänkte jag " jag slutar bloggar helt". 
Men så tänkte jag igenom saken en gång till o insåg att jag nog inte klarar mig utan min lilla blogg ❤ så mitt hopp är att 2014 ska bli ett bättre bloggår för mig :)  
2013 års sista inlägg är härmed skrivet och jag önskar alla 

26 kommentarer:

  1. Glad att jusr du forts blogga :)
    Fint inlägg/Kraam <3

    SvaraRadera
  2. Ja, åren som går är så som livet, en berg-och dalbana med både bra och dåliga saker. Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Så´nt är livet... lyckliga och sorgliga dagar...
    Är jätteglad att du beslutat fortsätta med bloggen - heja dej!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka och Olycka blandas i livet och tur är väl det så man orkar klara av de jobbigaste stunderna.

    Men din lilla prinsessa var väl det sötaste jag sett på länge!! <3

    Jag är så glad att du kikar in här på din blogg ibland och lika glad när du kikar in hos mig :)

    Men ett tag var jag orolig, eftersom jag inte kunde komma in här på din blogg...endast inbjudna kom in...stod det..
    Nuuu såå blev jag så lättad när det funkade, vännen!!
    En riktigt God Fortsättning Önskar jag dig
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. önskar dig också ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR
    det var något strul runt julen, det gick inte att komma in till dig :( så jag kunde inte önska dig god jul :(
    kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det ska bli ett riktigt bra år för dig nu när du (äntligen) kommit hem.
    Sånt pigmentbortfall i luggen har jag också haft, nu är alt hår så grått att slingan inte syns längre.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sv: det är innertaket i källarutrymmet som tog skada, ny isolering och nya brädor, men det är inte något stort område som tur är
    detsamma till dig <3
    kramar

    SvaraRadera
  8. En tår i ögat fick jag när jag läste om din fina häst. Sånt som tyvärr händer med våra älskade djur.
    Men livet går ju upp och ner och glädje blandas med sorg. En del av livets prövningar som vi måste gå igenom,och vi klarar dom trots allt.
    När det sen föds en sån underbart söt liten prinsessa, ja då känns väl livet på rätt sida igen...
    Det här med bloggen känns ibland som om man skulle klara sig lika bra utan...eller..kanske inte???
    Dom fina bloggvänner som man lärt känna skulle saknas.
    Vad roligt att du vill fortsätta med din blogg, och nu ser vi fram emot ett nytt år,ett helt oskrivet blad...
    Kram vännen och ha en fortsatt bra dag♥

    SvaraRadera
  9. Men va kul att lillsessan har ärvt en liten lock av sin mormor sådant är kul. Hoppas hon kommer att uppskatta det i tonåren, fast då brukar ju tejer byta hårfärg lite ofta.

    Va kul att ni trivs på ert nya ställe och med ert nya hus, hemma blir ju oftast där man har sitt hus.

    Ha nu en riktigt fin helg och ett gott slut, och ett innehållsrikt 2014.

    Tjingelingen från Rantamor som är glad att du kommer att uppdatera lite oftare nästa år.

    SvaraRadera
  10. Så trevliga saker som hänt för dig detta år
    men trist det som hände med hästen
    och snart är detta år slut och ett nytt börjar igen....tiden går så fort...
    önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År
    kram

    SvaraRadera
  11. Nu blev jag nyfiken. just en sån slinga går i arv i min släkt också. Jag har en efter pappa. Och tittar vi bakåt så är det många som haft just den slingan. Vi är 4 kusiner som har ärvt den. Kram

    SvaraRadera
  12. Skönt att ni hittat hem under 2013. Kul med barnbarn här sitter frugan och jag undrande när det ska ske:-))! skämt och sido så kommer de när de kommer.

    Ha ett gott slut samt ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  13. Jag är så glad o nöjd att du vill fortsätta bloggeriandet, det räcker ju att du flyttat ännu längre bort från mig! Mitt år har ju varit ganska lugnt men ack inte så fridfullt med all turbulens inom familjen. Men jag ligger lågt med de händelserna i medierna.
    Gott slut bästaste Anki
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  14. Det är mycket som händer under ett år.
    Både glädjeämnen men även sorgliga händelser.

    Jag är glad att du fortsätter att blogga.

    Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt 2014.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag har precis lagt in ett tidsinställt bildinlägg som kommer upp på Nyårssafton. Helt otroligt vad man hinner med på ett år.
    Gott Nytt År.
    Kramkram

    SvaraRadera
  16. Jojo...det händer mycket på ett år. Både roliga saker och tråkiga saker.
    Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Sv: önskar dig precis detsamma
    snart skriver vi 2014 istället :)
    kramar <3

    SvaraRadera
  18. Önskar dej detsamma! :-) Och roligt att höra att du tänker fortsätta blogga!!

    Ha det så fint, och hoppas du får en jättemysig, kul och supertrevlig nyårshelg!

    Kram!! :-)

    SvaraRadera
  19. Gott Nytt År själv!! Och livet...ja det är ju aldrig spikrakt eller rättvist, men ibland liksom det hopar sej och sen ibland...ja då rullar det på rätt bra. Hoppas att det sistnämnda kommer att gälla för er del nu 2014.
    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Kikar in igen för att...

    Önska dig och de dina ett riktigt
    Gott Nytt År!!
    Stor nyårskram från Lollo

    SvaraRadera
  21. Tack för dina ord...
    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Önskar dig ett gott slut på 2013
    och Ett Gott Nytt 2014.
    Kramen

    SvaraRadera
  23. Hoppas 2014 blir ett riktigt BRA år :-)

    Gott nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
  24. God fortsättning. Fina minnen från det gångna året, och en tråkig oxå förstås. Bra att du fortsätter blogga, för här är en som kommer att besöka dig så ofta jag hinner.
    Ha nu en fin kväll. Kramen

    SvaraRadera