Pages

06 november 2012

Det är så fruktansvärt tråkigt


att skriva om tråkiga saker. Jag vet inte,
igentligen händer de varken något tråkigt eller roligt här hos mig just nu.

Jag är förvisso ganska tråkig själv. Snorar, hostar, suckar, tycker synd om mig själv. Igår var jag hos doktorn o i morgon ska jag dit igen, han ville ha lite blod - undrar om inte läkare är lite vampyrfixerade :)

Idag svor jag också.
De e inte jag på bilden. Bilden är lånad:)












Var ute med hundarna o gick över grannes mark för att komma runt och in i byn, fasnade naturligtvis i taggtråden med jackan - jag hatar taggtråd.




















Fast jag vet inte om jag kan klippa bort andras taggtråd:) de e nog olagligt.
Men jag har god lust!!

De har inte hänt så mycket hos Fru Nilsson sista dagarna, jag tar de lugnt o väntar på att bli frisk ......!! Snart så!!







26 kommentarer:

  1. Man får va gnällig och trälig ibland..huvva va trist det kan vara..Hoppas du snart blir frisk och pigg igen..akta dig för taggiga trådar kära du..Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Ja inte är de så roligt att må dåligt men hoppas de snart flyr sin kos å du får må bra igen.
    Taggtråd trodde jag inte va tillåtet idag men de kanske var några gamla rester.
    Ha å må gott/kryapådig kram

    SvaraRadera
  3. OJ här var det POSITIVT & GLATT verkligen :-D

    Nu säger jag som min pappa.. "det är bara att bestämma sig" GÖR DET NU... Ja tänk om det vore så himla lätt du...

    KRYA PÅ DIG!
    & hälsa vampyren ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men är du fortfarande krasslig lilla vän?? Hoppas att det vänder snart!!
    Krya-på-dig-kram♥

    SvaraRadera
  5. Morning o krya på dig! Jag är inte sjuk som du men väldigt låg ändå...höstdepp kanske?
    Satans otyg taggtråden!!! Mår illa när jag tänker på hur många djur som skadat sig på sånt!
    Lite gladare blev jag av att se fina pumpor o eldröd himmel hos dig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  6. Även tråkiga saker behöver ventileras ibland. Tråkigt för dig att du fortfarande är sjuk! Skickar krya-på-dig-kramar och hoppas att du får en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Men,stackare Krys Kram från mig &...
    Du...taggtråd är förbjudet :(

    SvaraRadera
  8. Nä men gulle favvo Anki, nu tycker jag synd om dig. Undrar om vi ska ta varandras hand...för här har du en till som är lite taggig....
    Kram på dig vännen och lämna inte för mycket blod till vampyren.
    Vink vink vink

    SvaraRadera
  9. Är inte det olagligt nu för tiden att använda såna taggtrådar? Kolla det med din kommun.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Krya pååkramar från
    Ann-Louise :)

    SvaraRadera
  11. Jo, det är tråkigt att bli förkyld eller råkat ut för influensa
    krya på dig
    kram

    SvaraRadera
  12. Men jisses... stackars dig! Är du fortfarande sjuk och dålig? Nu tycker jag synd om dig på riktigt!
    Och så riva sönder jackan på taggtråd - inget kul alls - inte underligt om du blir arg.
    Fortsätt ta det lite lugnt :)
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Nej men fy och usch,taggtråd ska inte finnas i naturen,ett jädrans otyg är det.
    Man får känna sig trist och deppig när man inte mår bra,men det går över,och rätt som det är så blir du pigg och fräsch som den ljuvaste nyponros..**
    Kramar vännen♥

    SvaraRadera
  14. Men nu lät det eländigt, hoppas du kryar på dig KVICKT nu.
    Är det verkligen tillåtet att ha taggtråd? Jag rullade upp flera km taggtråd ett år när jag fått tillgång till hagmark åt hästarna. Fy fasen!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Krya på kramen till dig goa vän♥

    SvaraRadera
  16. Sådär är det ibland, jag är ganska låg själv för tillfället. Ett barnbarn har stora problem, tonårsproblem, men icke att förringa...nå, jag tror du fick hjälp med taggtrådseländet, tyckte mig se nåt på fjesan..
    Kram och ´god bättring

    SvaraRadera
  17. Undrar när piggheten och energin återvänder, tycker allt bara löser av varann.

    SvaraRadera
  18. Man har rätt att vara tjurig och grinig, särskilt om man inte är i form, då har man stor anledning. Tänkte på dej där jag gick runt på Ullared, att du var avis...varje gång jag är dej undrar jag varför jag utsätter mej för det...men nu är förhoppningsvis alla julklappar fixade, och det är skönt.
    Taggtråd är inte förbjudet, men nästan...eller som jag läste någonstans att det är en uppmaning till alla markägare att inte ha det, men än så länge inte förbjudet, vad jag vet.
    Ha det så gott vännen, och krya på dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  19. Taggetråd borde vara förbjudet, får mig alltid att tänka på fångbevakning och koncentrationsläger, och det senare borde ju också ha varit förbjudet.
    Du din stackare vad har du råkat ut för för en basiluska som är så envist elak...du skulle ha tsg i nångon riktig dundermeducin...ett krumilurpiller.
    Jotack du för din kommentar hos mig, det håller på att bli kallt här i norr...men kanske inte så kallt som vi klätt oss precis.
    Men ute vid havet var och är det riktigt bitskt när nordanvinden ligger på...

    Krya på dig nu.

    Rantamorskramen.

    SvaraRadera
  20. hoppas att du får hjälp hos doktorn, men du är det inte förbjudet med taggtråd nu, jag har för mig att det är så
    kramar

    SvaraRadera
  21. Ibland måste man få gnälla å vara sur! Det där med taggtråd tror jag är förbjudet att ha runt hagar och till djur, så klipp bort det...*ler*! Hoppas du blir av med det där otyget du har fort! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  22. Men örk va jobbigt. Hoppas du kan få kurera dig så det blir lite glättigare.
    Ha en riktigt skön kväll och lycka till med doktorn.
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  23. Glömde säga att jag har 6 hundar men en bor hos min dotter just nu så tja..det är Fem småpudlar och en risenschnauzer :)))

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Genvägar är oftast senvägar!
    Kram och krya på dig!Inger i Örebro

    SvaraRadera