Pages

22 oktober 2012

Det krävs mod

.......................























ja det är klart, ska man sitta så i trädgården och njuta så kräv nog lite mod:)
Jag har njutit av min stora familj i helgen. Innan helgen bakade jag lite tårtbottnar, dels i mina fina formar jag vann en gång




















De var faktiskt första gången jag använde dem till bakformar:) Jag gjorde en liten fruktårta helt utan grädde eller andra mjölkprodukter till lillprinsessan som testas för mjölkallergi och en son som inte gillar grädde.




















I påsen brevid är det godis till sonen:) jag gjorde nämligen en ren godistårta till oss andra.
 
 
Trots att jag gjorde den själv måste jag säga att den blev så himla saftig o god. Jag gillar att leka med kakor o tårtor, göra dem annorlunda alltså
 - lite mer till min egna grej!!
 
Innan de där söta så åt vi mat.
Älsklingen fick en kaffemaskin, passar den kaffegubben bra:)
 
 
En del åkte hem på kvällen en del stannade kvar till på söndagen. 
Oh så var de en som blev kvar när alla andra åkt hem. Lillprinsen
Jag dammsuger ju varje dag eftersom jag har hundar o när de små är här så får de hjälpa till om de vill och lillprinsen han gillade de så mycket så de blev lite problem att ta dammsugaren ifrån honom:)
 
 
 
Eftersom den här lille killen är hos oss nu så lär bloggandet gå lite lite si och så och kanske inte alls:)  de ger sig. I  morgon ska vi hämta mamma också så att även hon får umgås med lillprinsen när han är här och jag får rå om lilla mamma.
 
 
 

37 kommentarer:

  1. då behöver du ju själv inte dammsuga eftersom du har en så bra hjälpreda :) njuuut nu av lillprinsen din
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken söt hjälpreda du har, och så kula att han stannade nu kan ju du sätta dig ute i trädgården å ta en kopp kaffe...
    men snälla du ta lite mer kläder på dig nästa gång det är ju iallafall oktober !!!!!! ****fniss****

    Vår lille John Vilde har ochså mjölkallergi, så det är ett pysslande för dom med maten. Han blev ju vars det redan som jätteliten när dom skulle ge lite ersättning, det blev att tillkalla ambulans....
    Lillskrutt.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  3. Wow..Så mysigt du bakat & så'n sötis till hjälp/Kram

    SvaraRadera
  4. Fina tårtor du gjort :-)
    Vilken mysig helg ni haft :-))

    vad roligt att lillkillen, den blivande dammsugarförsäljaren stannade kvar hos dig.. Nu kommer du ju ha fint ända tills han åker hem :-)
    Vad mysigt att få pyssla om honom på egen hand...

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken tårta!!
    Så skönt med egen städhjälp nu ett tag då, hihi. Ha det så mysigt med lillprinsen och med din mamma. Kram

    SvaraRadera
  6. Så gullig hjälpreda du har fått, ta vara på det, snart är de stora å vill inte *ler*! Vilka fina tårter, det riktigt vattnade sig i min gom när jag såg bilderna! Ha det fint med alla under veckan! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Ah vad synd att du bor så långt bort..jag älskar tårta...hihi ser att ni har den maskinen...Jag råkade köpa fel, köpte Tassimo Chai ett stort pkt...jag har ju ingen maskin..och vad ska jag göra...Köpa maskinen..är den bra? Chai är ju så himla gott..( ah en liten parentes bara)
    Vilken fin liten städare..så liten med den stora slangen...kram Karina

    SvaraRadera
  8. Ah vad synd att du bor så långt bort..jag älskar tårta...hihi ser att ni har den maskinen...Jag råkade köpa fel, köpte Tassimo Chai ett stort pkt...jag har ju ingen maskin..och vad ska jag göra...Köpa maskinen..är den bra? Chai är ju så himla gott..( ah en liten parentes bara)
    Vilken fin liten städare..så liten med den stora slangen...kram Karina

    SvaraRadera
  9. Ah vad synd att du bor så långt bort..jag älskar tårta...hihi ser att ni har den maskinen...Jag råkade köpa fel, köpte Tassimo Chai ett stort pkt...jag har ju ingen maskin..och vad ska jag göra...Köpa maskinen..är den bra? Chai är ju så himla gott..( ah en liten parentes bara)
    Vilken fin liten städare..så liten med den stora slangen...kram Karina

    SvaraRadera
  10. Mums! Nu blir jag sugen på en smarrig tårta! :)

    SvaraRadera
  11. Är det du som sitter och tar igen dig i trädgården i bara mässingen,hehe...ja det gör du rätt i efter allt gott tårtbakande.
    Perfekt med en sån liten hjälpreda då kan du ta dig en påtår..
    Kramiz**

    SvaraRadera
  12. Härligt att få ha alla de sina runt sig, njutbart är de va de är.Ja de ska börjas i tid träning för de där små hjälpredorna.
    Ha de så gott med mor å prinsen/kram

    SvaraRadera
  13. Så jätteduktig du är och fixar så fina bakverk!
    Egen städare är inte illa...duktig liten kille! Kramiz

    SvaraRadera
  14. Morning blogspoRt! Du har fått in ett r i din bloggadress, fniss!
    Härliga bakverk...och sicken händig kille! Min Max har varit rädd för dammsugaren! Gillade sop o skyffel mer! Nu har han snöat in på ljus!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  15. Du är inte bara mamma...du är konditor också!! Baka...näe...inte riktigt min grej, men jag äter gärna...allt som är sött!!
    Så himla bra med kaffemaskin, här står det en också...som tidvis mest samlar damm. Men sen så...då vaknar lattesuget igen och jag kör slut på en förpackning, och sen åker den in i hörnet igen...
    Visst är det skönt när alla samlas, man blir liksom hel igen. Eller hur jag nu ska förklara det...
    Sen när jag ser barnbarnet i full aktion på sista bilden...då slår det mej att jag nog också borde dammsuga...duktig kille!! kommer att stå högt i kurs hos flickorna när han blir stor!!
    Ha en skön dag vännen, och håll i dej, solen skiner och det är alldeles molnfritt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. Åh vilka härliga tårtor, det är nästan så sötsuget sätter in;)
    Underbar hjälpreda, han ser väldans koncentrerad ut!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  17. Sööt lite grabb i städtagen....han skulle behöva komma hit till mig och ta ett tag med dammsugaren....;)

    Vilka vackra och smarriga bakverk!! MUMS.....

    Ha en fin oktoberdag
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  18. Shit pommesfrite vilken godistårta...hade man ju inte tackat nej till......men den är väll slut nu kan tänka.

    Har du det ensamt nu eller är barnbarnen kvar och håller igång med fru Nilsson??

    Kram//

    SvaraRadera
  19. En sån där Tassimo maskin har vi också.Kanon tycker jag. Men den latte jag gör själv blir faktiskt godare..*L*..
    Kramiz**

    SvaraRadera
  20. Godmorgon i stugan denna onsdag!
    Ja, mannen åker iväg halv fyra de sex milen till sitt jobb...Han vörjar halv fem. Kramiz

    SvaraRadera
  21. Vad bra med städhjälp ;)
    Å,vilken tårta!
    Mums!
    Förstår att du har njutit varje sekund med dina nära.
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Det verkar ha varit ett härligt födelsedagsfirande.
    Vilket tårtproffs du är, såg otroligt mumsigt ut.
    Fortsätt att njuta av din dag, med eller utan barnbarn.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  23. Härliga favvo Anki, nu vet jag vem jag ska ringa när jag behöver goda tårtor!Du är mig en hejare...Så mysigt med att ha en egen lite Prins som hjälpreda. Sen att han är sååå söt gör inte saken sämre. Ha det så gott!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  24. en Tassimo har jag, de söta hjärtformarna har jag, i ROSA självklart..;-) Kaffet blir himla gott tycker jag...när jag är ensam så är det en himla enkel kompis, lättare än att dra igång det stora åbäket som maken använder på helgen..;-)

    Ha himla goa dagar med lillprinsen i huset.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Smyger bara in så här lite på kvällskvisten, ja nattkröken är det väl nästan...och önskar dej god natt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  26. Godmorgon i stugan denna torsdag! Ha en fin dag! Kramiz

    SvaraRadera
  27. Sv: jo visst är det så, vara barn och ha någon att känna sig alldeles trygg hos och inte behöva ha alla de storas bekymmer över sig
    bamsekramar

    SvaraRadera
  28. Vi kalar visst båda två just nu. ja det är härliga tider med släkt och vänner. Men så roligt att få ha en så liten att rå om. Älskar de små liven de förgyller livet. Duktig är han ju med med damm sugaren
    kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  29. Men OJ vilka tårtor - Godistårtan svimma jag nästan när jag såg!
    De är bra söta de där småfolket :)
    I morgon ska jag få pussa på mitt småfolk. Man får ny energi <3
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  30. Wow! Vilka tårtor!!!
    Och jag skulle också velat ha en sån där söt städhjälp...
    Kram

    SvaraRadera
  31. Hejsan!
    Jasså ni har så kallt... burr!

    Ja man blir hönsmamma när barnen är borta & när man har en som liksom är sjuk hela tiden så känns det inget vidare när de är iväg.. Jo så länge det funkar bar är det ok.. Men när man ska lyssna på tårar & tandagnissel.. då blir det jobbigt för hönsmamman ;-)

    Vad är det som felas? Är du sjuk eler ledsen eller?
    Hoppas du snart mår finfint.. nu kommer väl maken hem idag?

    Ha en fin fredag!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  32. Tassar in igen för att:

    Önska dig en riktigt härlig hösthelg, fina bloggvän.
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  33. Hoppar in här för att öska dig en trevlig helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  34. Hallå vännen, har du fortfarande barnbarns besök? Då har du kanske helgstädningen klar..*L*...
    Önskar dig en fin,fin fredag
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  35. Godmorgon i stugan denna lördag! Idag blir det uppvaktning av en svärdotter men hoppas att kanske 6-7 av barnbarnen finns med! Ska bli himla kul! Kramiz

    SvaraRadera
  36. Tack, tusen tack för din röst! Idag är sista dagen så nu kan jag bara hoppas...Jag har tjatat o tiggt i flera veckor så nu är det allt gott att tävlingstiden är slut...Inte kul att tjata ut sina vänner...Kramiz

    SvaraRadera
  37. Godmorgon i stugan denna söndag! Kramiz

    SvaraRadera