Pages

17 januari 2012

Tupp




kaka
















varför heter de så??  det är ju hönan som lägger ägg!! Jag bakade en igår , de är så goda så jag fryser dem direkt så jag inte snaskar i mig den under dagen,
MEN ni ser jag tjuvade en bit först.

Fullt så stor gottegris är jag inte så jag skulle kunna sätta i mig en hel sån själv,  men ändå!!

Så var det de här med gården som nu ligger dallrandes och vänta på att få placera sig på hemnet. Varför ska vi sälja?
En fråga som faktiskt kommit från flera håll sedan ryktet började spridas om vår försäljning är - ska de skiljas?
Nej de ska vi absolut inte!!

De hela är ganska enkelt. Jag längtar hem, hem till Blekinge, till barn och barnbarn, kompisarna och jobbet. Ja jag har mitt jobb där nere fast jag under min mellanlandning här har jobbat hemmitfrån. Älsklingen min har inga band hit, han är Sörmlänning och har inte längre kvar det jobb som han en gång flyttade hit för. Ja vi styr kosan mot Blekinge när vi fått gården såld.


17 kommentarer:

  1. Jag förstår att längtan till barn och barnbarn är stor! Hur långt är det mellan er nu?
    Bra där att frysa in kakan, jag vet hur det är: "jag ska bara ta en liten bit till";)
    Nu hoppas vi på att huset blir sålt i ett nafs!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Wow favvo Anki, nu kan jag skriva hos Dig! Det finns fortfarande vissa Bloggar jag INTE kan kommentera i ????????? Blir tokig på datorn, snart åker den ut genom fönstret och jag skiter i alla datorer.....hi,hi.
    Förstår mycket väl dina tankar om flytt!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram på dig kära Anki. Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. förstår att du vill komma närmare dina barn och barnbarn, håller tummarna för att det ska gå bra med försälningen av stället ni har
    kramar

    SvaraRadera
  4. mumsig kaka :-)
    Klart du måste smaka så att den blev god... :-)

    Förstår att ni vill flytta. Hoppas ni får sålt snart & till rätt pris :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du vill hem. Jag är väldigt hemkär så jag skulle nog inte ens kunna tänka tänken på att inte bo här.
    Jag håller tummarna att ni får huset sålt snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Säkert ett genomtänkt besliut, man måste följa sin inre röst!
    Och lillan ett redan, här går det med mot ett årskalas om 10 dagar ca och hennes mamma fyller 40 dagen efter. Myket fira blir det!

    SvaraRadera
  7. förstår dig...Blekinge är så fint!! Min bästa vän är från Karlskrona, och hon lääääääängtar alltid hem..och inte slutar hon tala blekingska trots 25 år i Örebro...hihi..Hoppas huset blir sålt och ni får bra betalt..kram Karina

    SvaraRadera
  8. Hej going, du har en liten grej att hämta inne hos mig :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åhhh...nu förstår jag och blir alldeles varm i hjärtat...hem...klart man vill hem!! Å har sen mannen inga band där heller så...eller som mannen här i huset säger, han har flyttat så mycket i sin barndom så han har rötter som en rädisa...Å själv har jag ju också flyttat hem, är född bara några hundra meter härifrån, och där bor mina kusinbarn nu så...Sen att mina barn far runt i världen som andra lärkungar...det får jag väl ta ur dom med tiden!! Lycka till med försäljningen och hoppas det går fooort!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Så klart du ska vara nära dina barn och barnbarn! :-)

    SvaraRadera
  11. Förstår att ni vill flytta till barn & barnbarn!

    Klart man ska smaka av den goda kakan :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Så spännande. Hoppas ni får bra betalt för gården. Blir det en ny gård i Blekinge, eller nåt mindre?
    Det står väl inte på förrän man får läsa om nya renoveringsprojekt.
    Hur långt är det till Blekinge därifrån som du bor nu?
    Gamla Pärlan blir väl med?
    Min yngsta syster bor inte så långt från blekingegränsen Villands Vånga i Arkelstorp.
    Kanske man rent av kan göra visit hos dig när man far till Skåne.
    Så söt du var med din mage förresten.
    Kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  13. Hej, har kikat på ert vackra hem fyllt med kärlek i vart hörn! Måste ändå kännas konstigt då ni lagt ner så mycket av er själva i huset ..
    Men, som du vet är jag expert på flyttar o det är minsann inget att rädas över. Men jag har å andra sidan aldrig renoverat ett endaste hem!
    Håller förstås alla tummar för att det ska gå smidigt med försäljningen och jag undrar precis som andra om ni ska köpa en annan gård därnere och börja renovera kanske, hihi
    Vem bor i Eskilstuna förresten?
    Kram

    SvaraRadera
  14. Klart att man längtar hem ibland...

    Jag trodde att vi skulle bli kvar i Norge, men icke... halvvägs hem till Norrland passar oss perfekt!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  15. Tuppkaka har jag aldrig hört talas om. Ser väldans god ut!!!
    Synd att ni måste flytta, men det är viktigt att man trivs där man bor. Och Blekinge är fint! Har haft ett sommarhus där och vistats mycket där om somrarna!!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. MEEN så trevligt!! Hade lite det på känn. Min lilla Mamma flyttade jag hem från skåne när jag var gravid med Jonte. Hon sa att hon inte villa missa att få vara Mormor på heltid =o) Så jag fixade lgh och flytt för att få hem henne så fort som möjligt =o) och dessutom så är hon oxå vääääääldigt glad för Blekinge och Karlskrona. Hoppas allt blir som ni tänkt!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  17. Men inte kan du väl vägra en varm och skön bastu...
    lilla vän tänk om...vändom och gåen ut och gör alla till bastulärjungar....
    hahahaha...

    näe visst är smaken som det berömda tvådelade...

    och tuppkaka ???
    har jag bakat d ???
    tror inte...men det ser rysligt gottsliskigt ut...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera