Pages

27 december 2011

Varje första vardag

varje vecka (ja normalt är de ju måndagar men den här veckan var de ju faktiskt tisdag) då stiger jag upp runt klockan 2 på morgonen, kan lova att det är ganska tyst runt omkring vid den tiden på dygnet. Varför gör jag det?? Ja, de kanske vi kunde ha en liten tävling om :) eller nått!!

Hur som, när kvällen kommer är jag ganska mör. Den där första vardagen varje vecka blir rätt tuff.

Idag har jag umgåtts "lite" med en som jag i sanningens namn inte gillar så speciellt. Vad vederbörande tycker om mej, de har jag inte en susning om, men ja, trots allt fick jag offra mig idag - en ren liten sensation faktiskt. Vet inte varför jag aldrig lärt mig gilla det här ....
























Tack o lov är de flesta kläder strykfri idag, men gardineran jag tvättade var inte de!!
Hade tagit fram lite tomtar och pynt tills barnbarnen skulle komma men idag har jag plockat bort det igen. Snacka om dålig bild...
























(man kan ju inte lyckas med allt)

Jag har fått en ny telefon,



















första veckan gillade jag den ungefär lika mycket som jag gillar mitt strykjärn, men nu börjar vi bli ganska bra kompisar. De är väl så att de går lite trögt i början innan man lärt känna varandra!!

Dax för sängen!!!  i morgon är en ny dag


11 kommentarer:

  1. Nej, strykning är inte det jag lägger mest kraft på heller ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag nyfiken, varför kliver du upp så tidigt??
    Jag gillar inte heller att stryka, SÅ tråkigt!
    Ha det bäst/kram♥

    SvaraRadera
  3. Jag kan vara med i tävlingen för jag vet ;) vad vinner man? :P kram på dig

    SvaraRadera
  4. Ja men...jag har undrat länge (du skrev det en annan gång också...) varför i himmelns namn du ska upp innan knappt dagen innan tagit slut??????????? Har du en gubbe som ligger ute på jobb och ska iväg i svinottan??För dela ut dagstidningar gör du väl isåfall inte bara en dag i veckan?? Nu fick jag lite att fundera på...
    Strykjärnet...det blir då inte utslitet här heller!! Det och putsa fönster...slåss om sistaplatsen på attgöralistan jämt.
    Ha´en bra dag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Huja för att stryka :(
    Enda jag stryker är blusar och skjortor. Men det är tur att det inte blir så ofta :)
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  6. jaha, så tryckte jag bort allt jag skrivit bara att börja om! Värst var du är snabb med att få undan Julen.. du har bestämt något annat som lurar bakom knuten som är prio ett ;) Här har jag en lugn morgon trots gäster (de sussar sött) mannen jobbar, själv är jag ledig ända tills efter trettonhelgen!! Lyx!

    SvaraRadera
  7. men jösses människa vad ska du upp kl 2 mitt i natten för.. inte för att stryka väl?

    Hoppas verkligen du sover denna natten som varit nu...
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tävling eller inte tävling, men nyfiken blev jag allt. Ska du ut med reklamblad mitt i natten??
    Konstigt att du inte har ett rosa strykjärn, då kanske det rent av blev trevligare att stryka.
    Och ny mobil, som inte heller var rosa, har du legat av dig?
    Såå söta små ungar, visst är det härligt att få ha dom nära emellanåt.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vad du gör oss nyfikna! VAD gör du uppe mitt i natten!?
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  10. Milde himmel, stiga upp SÅ tidigt!! Då har jag ju min bästa skönhetssömn (hm!). Men sån ovän med mitt strykjärn är jag inte att jag måste ta till det mitt i natten, haha.
    Hoppas du har en bättre dag idag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  11. Kära du...går du upp kl 2...kissar och går till sängs igen??..nä det lät som du går upp då..huvva..kanske dina hästar ska ses om, men inte så tidigt väl..ja jag undrar ju nu....vi damer över förti, brukar ju vakna tidigt på morron, men, inte ska du väl varje morron så tidigt min kära vän..
    Tänk strykjärnsjobb, det brukar inte bli av så mkt av mig...hatar det...NY telefon vad kul...grattis till den ..God fortsättning min vän Kram Karina

    SvaraRadera