Pages

09 september 2011

OVIKTIGT vetande....

De går som på räls genom tiden...




Ja då tänker jag på mina barn, ((som för övrigt bara är barn för mig, för övriga människor är de ju vuxna karlar)). Men hur som, när dom alla bodde hemma har de en gemensam lille nämnare som hände så gott som VARJE DAG. När de kom hem från skolan så var de första de gjorde
gå fram och öppna






(((Nu var ju inte
vårt kylskåp rosa
men eftersom jag
ändå skulle låna en
bild så valde jag
naturligtvis
R O S A kylskåp!!)))










Dom var naturligtvis hungriga o sugna på mat när de varit i skolan hela dagen. De kan ju vem som helst förstå!!
MEN
räderna sitter i, de har blivit fast på något vis. För de slår aldrig fel. Varje gång de kommer hem "till mamma boet" vad är de första de gör?? 

Jo men visst, de går fram och öppnar kylskåpet.




(((De här är faktiskt
vårt kylskåp, men
tyvärr är ingen
smörgåstårta där
nu, de hade dock
inte varit helt fel..
mums...mums..)))







Nu mera har de en fras till.
-vad får vi till mat?
Vissa saker sitter uppenbarligen i hela livet.

Lite onödigt vetande, men ändå!!

Och nu knackar helgen på dörren, önskar Er en underbar sådan!!

20 kommentarer:

  1. HeHe her har de også flyttet ut i det minste 2 av 3, men selvbetjeningen har de stoppet med.

    SvaraRadera
  2. Haha...likadant här...men det var värre förr...när jag levde ihop med barnas far så bodde vi ett stenkast från skolan...Tror du att jag någonsin hade bullar kvar i frysen?? Av tre barn så var det INGEN aom gick hem på nå´n rast och åt, INGEN som åt upp allt matbröd som jag köpt dagen innan, och ändå så var ytterdörren alltid låst när man kom hem från jobbet...så den som tog sej in där var väl nå´n osalig ande...
    Ha´en bra helg vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha...jaha..då vet jag vad jag har att väta mig ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad gott det ser ut!

    Kikar in och klistrar in detta och önskar en bra vecka, imorgon bitti åker jag och Milla till Sri Lanka för att starta projekt så jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn. Skall försöka blogga från hotellen men vet inte hur bra internet de har. Hemma igen den 18/9. Kram!!

    SvaraRadera
  5. Tänk om man hade ett så fint kylskåp!! Sen skulle det vara "självpåfyllande" med bara goda saker och färdiga middagar;) Ja, det är ju inte förbjudet att drömma:))
    Kram♥ och ha en härlig fredag

    SvaraRadera
  6. Tänk att jag gärna önskar mig brunsås då jag åker hem till mamma. Mina barn får alltid (med få undantag) brunsås då de kommer dit och vilka är inte där och nallar då...jo, jag och mina syskon. Hihi.
    Jag hoppas att ni får en fin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så typiskt pojkar. Min var precis likadan. Alltid in i kylskåpet och gärna äta så han var mätt innan middan, haha.
    Ha en fortsatt fin fredag vännen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. hahaha - jo det är väl så, kommer de hem till mamma så är det ju där man ska få något gott att äta
    kramar och en fin fredag till dig

    SvaraRadera
  9. Det är bra att sånt ibland, också :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  10. Våran vuxna dotter gör likadant!
    Hon har dessutom börjat att kolla datum på våra kryddburkar, och om det inte godkännes av henne så åker dom i sopen!
    ha en skön helg.
    KRAM!

    SvaraRadera
  11. "Finns det inget gott..."
    Det är en stående fråga hos oss. Men det är skönt att höra att det är likadant hos alla...;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. hhahaha
    Jag kan bara skratta.. Precis sådana är min man och hans tvillingbror oxå.. Så fort de kommer hem till sin mamma så går de till kylen & kollar om det finns ngt gott ;-) Det skulle jag däremot inte göra hemma hos mina föräldrar... Men dessa tvillingmän har en konstig dragning till kylskåp.. de kikar gärna in i varandras oxå hahaha En gång när min svåger varit här och passat våra barn under 2 timmar, när de var yngre så sa han när jag kom hem: Du behöver köpa chokladpudding, flingor & korv för det är slut :-D

    Ha en riktigt skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja, det där känner man igen... ;)

    SvaraRadera
  14. Jag försöker o försöker lämna en kommentar här...tredje gången gillt kanske?!
    Fnissade åt ditt inlägg här; precis så där gjorde maken o hans tre bröder hemma hos svärföräldrarna också! Måste ha nåt med kromosomerna att göra!
    Nix..inte hela helgen ska vi ha Max...bara inatt!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  15. har försöklt hur länge somhelst att lämna kommentarer , har skrivit långa fina....och skrattat åt en del du skrev och nickat ignekännande åt annat....men men...ett sista försök nu

    SvaraRadera
  16. Förlåt om jag smittat dig.... ;-)

    Du berättade att du åt kyckling varje dag i 14dgr i Spanien... När jag var på kanarieöarna med en kompis 1a ggn så åt jag spagetti bolgones varje kväll till det valde jag ett säkert kort som dryck nämnligen cuba libre ;-) Det kan jag dock inte mä att dricka längre hahaha

    ha en fin söndag! & krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ha-Ha!

    Jo, så är det nog - hemma är och förblir hemma, även om man så har bort borta (dvs i sitt egna hem!) i många år! :-D

    SvaraRadera
  18. Sv. Ja?! En bro? Bron är en bro om man inte menar" en bro som går över ett vattendrag" . Fast det är ju oxå en bro... ;)
    Vad säger ni om bron? Farstutrappan..? ;)
    kram

    SvaraRadera
  19. Känner allt igen det där fenomenet, och ibland kan de lite generat komma på sig själva..
    Men det får de så gärna göra, kan allt titta in i deras med vid behov!

    SvaraRadera