Pages

20 december 2010

Igår  slog det mig, de var vintern 1968 vi hade så här mycket snö senast (eller snarare mer) minns en dag vi vaknade och inte kom ut så vi fick ledigt från skolan, den var stängd. De var den vintern man var 9 år...nu tror jag minsann man blir lite sentimental!!

Ja jag kom att tänka på det när jag skottade mig ut genom dörren (varför har vi inte tak över ytterdörren??) .  Så skottade jag mig in i stallet för att gå rakt igen om skotta mig ut på andra sidan så hästarna kunde komma ut. De var väldigt otåliga o ville inte bli täckade, MEN jag bestämmer o där med basta!! Inte nog de kommit massa snö, jag sov alldeles för länge med. 

Nu hör jag Era tankar
-har hon trädgårdsmöblerna ute på vintern?? Njaä, de skulle till tippen men snön överrumplade oss "eller nått" glömde visst blommorna där borta i hörnet med.
kan bli spännande att se om de överlevde vintern........................!!

Måste bara visa hur de blev i min röda oas!!








































Rött är sött - eller hur?? Förstår bara inte varför det hamnat så mycket saker där inne som inte ska vara där, de e nackdelen med stora skafferi, den enda nackdelen. Men de får jag fixa till efter jul, så jag har något att göra då!!!

Nu är de bara 4 dagar kvar till julafton!!   & jag har faktiskt fått MASSOR gjort i helgen bara några julklappsinköp återstår o ja, granen ska ju kläs med men de gör vi alltid dan före dan.


13 kommentarer:

  1. Å,vilken underbart skafferi.
    Ett sånt stort skulle jag också vilja ha.
    Ja....nu tror jag att alla i Sverige är nöjda med snön. Inget mer!
    God morgon,på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad du har stått i,sådär ser inte mitt skafferi ut..Menar du att du var 9 år 1968 hmm nej det går jag inte på..du ser så ung ut kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket skafferi och vilken chokladkaka sen !! God jul på dig :)

    SvaraRadera
  4. Vad jag blir avundsjuk på dej som har ett skafferi!! Ett stort gammalt hederligt skafferi som slukar massor, inte bara mat...Så snyggt det blev med rött! Känn dej nöjd!
    Så du menar att ni inte hade så här mycket snö förra året?? Vi vart insnöade då också, fast här är det nog mer så att det yr igen, det blåser alltid från fel håll verkar det som.
    Ha en skön måndagskväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ett skafferi man kan promenera in i??? Vilken lyx!!! Jag har det största skafferiet jag nånsin haft nu här i huset, men, allt hamnar längst fram, haha, o jag har noll koll på vad som står längre in i skåpet...
    Mycket snö ja, läste idag att Helsingfors, min födelsestad, har 71 cm idag, mer än förra rekordet som slogs 1915!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Wow, vilket skafferi!!!
    Ett sånt vill jag ha!
    Och det blev jättefint med rött.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den som ändå hade ett stort och rymligt skafferi - att proppa in ALLT i!! Vill ha!!! :-D

    Och så tycker jag det var ett så-å-å läckert färgval till väggarna! Det ser lika fint ut som det lät, när du beskrev det i några inlägg längre ner. :-)

    Vintern -68 minns jag inte, men nog har det varit en hel del snö några gånger efter det också? Både på 70-, 80- och 2000-talet. Däremot kan jag inte minnas att det var så mycket vintrar att tala om under 90-talet...? Man har andra minnen från de åren, typ ekonomisk kris och småbarnsskrik! <:-) Men man överlevde ju det också, så då ska baske mej varken snö eller kyla ta knäcken på mej nu heller - men jag ÄR hemskt trött på det... Trots att det är julvecka och allt...

    För övrigt gick det ganska bra på shoppingrundan. Men om jag trodde det skulle räcka med den, så trodde jag fel... Får nog ut en sväng till i morgon också... <:-)

    Trevlig kväll! :-)

    SvaraRadera
  8. Meeeen vilket härligt skafferi..helt bedårande Anki..

    SvaraRadera
  9. Är det en stor chokladkaka du har där på hyllan??? Kan tänka mig att det skafferiet kommer att fyllas med ett och annat nu till julen ;)

    SvaraRadera
  10. Hej Anki!!
    Tack snälla fina för din hälsning hos mig!! Åh va glad jag blev =)
    Jag önskar även dig en UNDERBAR God Jul & ett riktigt riktigt Gott Nytt År!!!!
    Hoppas du mår bra!!
    Varm kram Tina <3

    SvaraRadera
  11. Haha !! Nä, egentligen kanske det inte alls är så snällt att sätta lilleman i finkan, men utan min "smidiga lösning" med spjälsängen skulle INGENTING bli gjort här hemma. Där ser han i alla fall vart jag är och vad jag pysslar med och jag vet att han inte kan skada sig om jag vänder ryggen till i 5 sek. Jösses, inte trodde jag att en bebis kunde vara så aktiv :) Därmed kan jag bara konstatera att jag verkligen beundrar dig som klarade av FLERA vildingar samtidigt !!
    Ha en toppen dag :) Kram

    SvaraRadera
  12. Tjusigt skafferi, jag har också ett matförråd i den gamla delen av huset, toppen, speciellt på vintern när det är kallt ! Tyvärr fick de för sig att sätta ett fönster där så på sommaren är det för varmt ...
    Passar på att önska dig en GOD JUL !
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag är SÅ avundsjuk!!! Hehe.
    jag har faktiskt ett riktigt gammalt skafferi, svalt och bra, men det behövs nya hyllor mm, och det har jag inte hunnit med riktigt... Men NU bidde jag inspirerad skall du veta, tack för DET!
    Kram.

    SvaraRadera