Pages

17 september 2010

Det livet ger......



I livet kommer dagar, händelser och ögonblick vi glädjs extra åt och alltid bär med oss vidare, djupt i våra hjärtan.

Nu står jag inför ett stort ögonblick, en stor händelse.

För 23 år sedan födde jag min yngsta son, Baby M.




Motorsport, mek, skolan o kompisar präglade hans uppväxt. Vi for runt på tävling efter tävling o några år var vår fritid nästan bara Folkrace.
















Han o kompisarna sa ofta samma fras...., tjejer nä de har vi inte tid med!! 

Så hände något, han var sjutton år den vinten när han berättade för mig
 "jag är kär". 

Både jag o hans kompisar lyfte lite extra på ögonbrynen, VA???

De var så sant - så kom hon hem, resande från en annan stad, en jättemysig o go tjej som gjorde mig så glad.

På våren fyllde han 18, skolan tog slut, arbetslivet tog vid och de blev sambos. För ett år sedan köpte de sig sin egna lilla gård och nu till helgen ska bröllopsklockor ringa...

Så ja, lilleman blir först att gifta sig bland bröderna, det hade jag kanske inte tippat, men så blir det och det är  En härlig känsla i ett mammahjärta, att få följa sina barn på denna kärlekens resa.


15 kommentarer:

  1. Tänk va...nu ska du blir svärmor också!
    All lycka önskas de unga tu!

    Sitter på jobbet nu o har liite bråttom...men jag hann följa dig i trollskogen också!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  2. Härligt vännen! Hoppas ni får ett underbart bröllop och att du inte bölar för högt i kyrkan! ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Så härligt med bröllopp!!
    Ha nu en underbar helg & gråt många glådjetårar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad spännande och framförallt underbart. När någon av barnen gifter sig eller får barn måste vara en härlig känsla. Du har ju fem och då borde någon göra det valet och har ju också gjort det. Jag har "bara" två så risken finns att det varken blir barn eller bröllop.

    Valet är inte mitt och den äldsta kommer nog inte att gifta sig trots att han har flickvän. Han har redan förklarat varför, men han behöver ju inte vara sämre än han ändrar sig. =)

    Ha nu en underbar helg och njut av livet. Förhoppningsvis får vi kanske se några foton senare.

    SvaraRadera
  5. Men himmel så makalöst härligt..oj..nu blir det fest...

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är så himla glad.....Härligt, härligt.....

    Imorgon kommer det att bli underbart!!

    SvaraRadera
  7. Morning! Önskar er alla en underbar dag idag!!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Hoppas att ni alla får en helt underbar dag, får vi kanske se bilder senare ;o)?
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  9. Hoppas att ni haft en underbar dag fylld av glädje och kärlek
    Kram!!!

    SvaraRadera
  10. Så gulligt och mysigt och härligt och alldeles underbart!!! :-D

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  11. Ny uke og nye muligheter. Lykke til.

    SvaraRadera
  12. Vad trevligt att du är tillbaka igen efter ditt lilla uppehåll.
    Kul med bröllop. Med våra ungar har vi fått vara med på några stycken, trots att yngste sonen gifte sig (det var andra gången för honom)i största hemlighet. Vi fick inget veta förrän vi såg ringen på fingret!
    Ha det gott i höstens sol!

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker o glad berättelse,önska dom lycka till, och att inte greja på balkongen för då kan dom hamna på min blogg,haha,ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  14. Vad härligt!! och vad jag förstått är det fina vädret på gång också. Inte så många killar som gifter sig redan i den åldern, men härligt med den kärleken! Önskar er och dem all lycka till helg

    SvaraRadera