Pages

02 augusti 2010

Det har varit fest i helgen.

Jag vet inte redigt om jag varit påverkad av rusdrycker men ibland såg jag så mycket annat i glasen än dricka. Den här grabben måste kommit helt fel, jag kysste honom aldrig för jag har ju redan min prins.
Han såg lite ledsen ut när jag hällde ut han från glaset och sa
- de blir ingen kyss, jag har min prins!!!

Sen tyckte jag att jag hade andra otäcka varelser i glaset

När jag såg upp såg jag till och med ugglor i träden, de liksom flöt ihop med trädstammen


















I takt med glasen blev odjuren fler och jag kände att de var kanske dax att sluta. 






















Så brände det till på underarmen och en jä## stack mig. Så nu sitter jag här med ett getingbett som hettar, kliar och med ronad som växer och funderar på om jag ska slå en signal till vårdcentralen................ibland får fester redig eftersmak!!

13 kommentarer:

  1. En liten prins till kan ju inte skada, han kanske stannar bilen när du vill fota =)

    Till helgen ska vi också gå på en stadsfest, men bara en kväll det räcker för mig. Jag hoppas att jag inte ser så mycket i glasen och att det börjar komma ugglor i träden. Då har jag sett lite för mycket för träden inne i stan och där det serveras drycker är inte många. Då har jag garanterat fyllt glaset för många gånger.

    Det sista glaset vittnar om att ni åtminstone suttit ute en lång, lång stund ...

    SvaraRadera
  2. En död geting är en bra geting...! >:-I Nåt bättre om den sortens kreatur kan inte ens jag få ur mej... Gillar dem INTE!!!

    Men paddan i glaset var ju för söt!! :-) Du borde ha kramat den lite grann iallafall. Fniss!

    SvaraRadera
  3. Nämen usch, usch och usch igen.....hoppas att sticket inte förvärras för då får du minsann ringa pronto. Det är ju en massa småkryp i luften just nu som både biter och sticks......not nice! Själv kliar jag just nu på minst 4 stycken (tror det kan vara myggor)

    SvaraRadera
  4. Men kära nån, vad ditt glas var populärt för både den ena, andra och tredje. Hoppas du slipper men av sticket, det räcker så väl till att de gör ont. Tips: (om du inte redan vet det) Mosa en magnesyl i lite vatten och smeta ut på bettet. Det hjälper faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Isch, inte kul med getingstick, det brukar ge sej ganska snabbt sticket, kanske bäst att du ringer och hör.. men det har förhoppningsvis gått över nu. :-)

    blev biten två gånger för några år sedan, ett i ryggen, kändes knappt, sen på utsidan av handen, där lillfingret sitter,, det kändes, länge, både hela vägen ut till lillfinger toppen och nästan upp till axeln, men det gav sej det med, efter flera timmar.. :)

    ha en fin kväll

    SvaraRadera
  6. Ja fy för getingar, vi har dem här med. Otäckt att de sätter sig i glasbukar inte bra om man får dem i munnen.. Är så olika var sticket tar, hoppas det börjat ge med sig!

    SvaraRadera
  7. Blir tokig på mitt "skrivbord" som hoppar bokstäver... glas eller burkar skulle det stå så klart

    SvaraRadera
  8. Fy för dessa getingar, de är sommarens otyg.
    Tänk när man ska ha fest, och sen kommer de och förstör. Hoppas du inte fick för mycket besvär av sticket..kramen,

    SvaraRadera
  9. Aj,aj,aj,aj som gör så hiskeligt ont.Har blivit stungen 2 ggr. Sista gången var ganska längesedan, min Dotter var nog inte mer än 6 år. Jag åt en korv på stan, jag var med grannen och hennes barn.Släppte allt, rusade som en galning upp till restaurangen, någon hade sagt en sockerbit med saliv mot sticket, det blev värre.Sprit sa några A-lagare.Jag skrek o.hoppa.Salubrin är nog det allra bästa mot alla stick.

    Tänk på Ditt motto ! kram Mi

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Mmm, en så liten ekorre har jag aldrig sett innan - fattade först inte vad det var, när jag fick syn på den. Fick titta en gång till och då föll poletten ner - och den lilla rackaren skuttade in under den mörka granen. :-)

    SvaraRadera
  11. ja, du såg en del roliga och mindre roliga saker i glasen :-)
    getingar är nog inte så rolig att ha i drinken...
    drinken blev lite för spetsad kanske :-D
    Gäller kanske att kolla ingredienserna i drinken innan den dricks ;-)
    och tur att det bara var armen som blev stucken...
    men det gör ju ont också...jobbigt med dessa små rackare...
    Hoppas svullanden gått ner nu
    Kram

    SvaraRadera
  12. Här klipper jag till alla getingar jag ser! Det är hemska odjur och det hjälper inte att folk runt om vrålar att man ska stå still! Inte ett jädra dugg hjälper det. Jag vevar och klipper till!
    Humlor däremot, de brukar jag klappa hihi.
    Undrar hur mycket prit grodan hade fått i sig hihi.

    Har du varit på legebesök med armen ännu? Du är säkert allergisk...

    Ja det finns många som har det värre...
    Det är en tröst i allt elände hihi.

    Sköt om dig nu, passa dig för getingar...
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera