Pages

24 maj 2010

Nämen NU B l o m m a r det - hos Fru Nilsson


Japp det är ju lite trist med en tomt som långt ifrån är färdig eller har växtlighet, som på vår gård!!

Under tiden som vi byggt o grävt o så här på gården har min älskling samlat ihop massa stora stenar o lagt bredvid stallet.















(den här bilden togs i höstas, då växte ogräset, det är nu dött och borta)
Igentligen bara ”så länge” men sen slog de oss att de kunde nog vara snygg med ett stenrös där, med växtlighet.. Så JAG GICK ”På växtspan hos grannarna, japp vad är väl vackrare o bättre, rent av billigare än sticklingar o avkommor från grannarnas rabatter?















((här är lite påfyllt, klart att breda ut sig o växa sig stort))
Nu har jag ju inte bara ränt i grannrabatter o norpat till mig, jag har faktiskt besök trädgårdsmästare o inhandlat en hel del också.
Litet smakprov av vad som planterats....
































 






























Är nog inte redigt klar, men har kommit en bra bit. Så nu blommar, växer o knakar det i stenröset. Några små fåglar har fått slå sig till ro bland stenarna också.










Äntligen lite blommor även hos oss!!

6 kommentarer:

  1. Nämen du är ju riktigt duktig, jag kanske ska ta och anställa dig;) Men fasiken nu har det ju blivit kallt igen......var sjutton tog värmen vägen. Vill du murgröna så är du välkommen. Men jag varnar dig den är inget kul när den väller fram överallt.
    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  2. Var sak har sin tid.
    Vad fint med ett stenröse och blommor!
    Kram

    SvaraRadera
  3. så fint du har gjort, kommer att bli riktigt vackert när allt har växt till sej och blommar rejält :)

    svalare här nu efter gårdagens regnande, behaglig temp tycker jag då :)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. Himmel vad ni hinner med en massa..härligt Anki..så fint det ska bli...

    SvaraRadera
  5. Hej vännen.
    Men Gud va snyggt!! Det va ju en kanon ide!!
    Jag håller med dig om sticklingar =D
    Här har jag inte planterat en endaste blomma iår. Vi bor på en kulle & baksidan mot ett berg & här har vi sol från morron till kväll, inte många blommor som överlevt här, så igår struntar jag i det.
    Parenna växter är det enda vi har iår =)

    Önskar dig en fin Tisdag & du ska vara jätte nöjd med ditt nya "land"..det va / är jätte fint.
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  6. Godmorgon till dig Fru Nilsson.
    Nu fick jag en knallide ju. Bara genom att titta på din blogg.
    Men ogräset kommer säkert att ta över den med....
    Hur sjutton ska man bli kvitt det?

    Har massor av sten här. Jord finns. Gröna växteer och blommor...
    Ska bara hitta en plats där hyresvärden INTE kommer åt med sin klippare. Häromdagen klippte han och körde över mina jordgubbar haha. För tre år sen tömde han round up på mina prästkragar hihi. Men de kom tillbaka.
    Kanske man skulle göra en jordgubbskulle?
    Där fick jag en ide till. Ser han inte den så....

    Här är det bra. Trötter som bara det.
    Fryser som bara attans. 4 plusgrader ute.
    Trodde det var vår/försommar ja...
    Men tog visst fel.

    Hur är det med herrskapet i s
    Smålands mörka skogar då?

    Kommer ni förbi på fika snart eller....
    Det börjar bli kallt i kannan så jag får jag väl sätta på en ny hihi.
    Tills ni kommer menar jag. Så det är varmt.

    Nu ska jag ha en fika. Maken har inte kommit ner ännu och jag är seg som tuggummi..
    Kaffe kanske hjälper...

    Sköt om er där nere och klappa Torsten och Pärla från mig.
    Hälsa gubben.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera