Pages

17 mars 2010

Vilket....................

BAKSLAG..........här går vi o väntar på att snön ska smälta bort & så vaknar man till stora flingor som faller utanför o har gett 2 cm nysnö!!! Vad säger man?




















Det är väl bara att gilla läget!!

Torsten han blev Bambi på hal is idag, han gillar inte heller de här...de ser Ni va?!










Gömma sig inne i kameran hade varit bättre sa han.

Nåväl, ingen ide att misströsta - livet är underbart!!
Snart kommer solen o smälte bort det igen - så vipps är våren här. Man ska vara positiv.


















Trevlig onsdag på Er!!

16 kommentarer:

  1. här är det sol och blå himmel :-) sverige har vänt på sej tror jag... men den snö som kommer nu brukar inte vara kvar speciellt länge.... snart kommer värmen och plask så är snön ett minne blott..

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  2. I love den däringa sista bilden, fast inte ser hon ut att ha gått upp 5 kilo, fråga mig för jag vet hur det ser ut (såg det i provrummets spegel igår, och det var ingen rolig syn). Ha en braa onsdag Anki!
    Kraam//Carolina

    SvaraRadera
  3. Javisst jag skickar lite ideér till dig :) Här, ta emot!
    Och ja... snöblind var ordet!
    Torsten gubben... jag tycker han ser ut som om han vill inomhus och krypa in under täcket ;)
    Trevlig onsdag på dig med!

    SvaraRadera
  4. Ingen snö här, men risken finns då får man förmoda... Trist!!!

    När jag skjutsade dottern till "byn" för en dryg timme sen kilade det en ekorre över vägen en bit framför bilen. Så det är iallafall ett vanligt förekommande djur i denna landsända. :-)

    SvaraRadera
  5. Här har det kommit lite puder inatt med.
    Men det var knappt en cm.
    Solen skiner, och i solsteika er det nu 10 plus. Ska nog ut en vända snart.

    Har du kommit på vad det är för snadder du brukar köpa när du är i Norge?

    Skall ta hand om lite tvätt strax. Får se om jag finner lite nya bilder att lägga ut på bloggen med. Känns som det är dags för ett nytt inlägg. För att glädja dig ska jag ta bort ordverifieringen nu. Börjar bli less på allt sånt själv.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  6. men så härligt det är med positiva människor!!! =))

    SvaraRadera
  7. Haha, skönt att du ser allt så positivt ändå! Vi har i allafall inte fått någon ny snö, men det har varit gråmulet hela dagen. Men nu skiner solen igen!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Halkade in hit av en slump.
    (Nu ska jag inte vara annomym utan skriva en kommentar!)
    Vilken härlig blogg du har!
    Ha, ha, ha den där tuppen som du köpte till hundarna har vi en likadan...när en av mina tikar är skendräktig så pysslar hon om den speciellt mycket, fast den är ful som stryk! ;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Hehehe.....visst blir allt bättre om man är positiv..... Fast någon nysnö vill jag INTE ha.....
    Kram på dig
    Margaretha

    SvaraRadera
  10. Hur skulle jag kunna glömma henne som liknar Torsten??? Jag var ju inne o hälsade på idag! Har du ingen koll? Haha, det blir ibland några dagar mellan varven, men jag kommer alltid tillbaks, som en gummiboll
    Kram

    SvaraRadera
  11. Himmel ja...då är man positiv..ha ha..men du sååå gott det blev nu i em...våren är här..

    SvaraRadera
  12. Jo Anki, man säger USCH och FY:(
    Vi fick också snö här i går kväll och den låg förstås kvar i morse. Suck!
    Men tranor syntes nere i Skåne i förrgår och igår kom ett vilset tranpar till Hornborgarsjön, där de nu håller till på isen.
    Det är ett VÅRTECKEN så gott som något, eller hur;)
    Mina varmaste och soligaste kramar!

    SvaraRadera
  13. Samma väder här men blir nog snart bättre får man hoppas,den tjejen var kanske lite väl positiv men kul grej var det,ha en bra morgondag.

    SvaraRadera
  14. Jo, det är nog det s.k. Aprilvädret som börjat, när vädret kan växla rejält och även under dagen.
    Men trots allt så har nog våren börjat så smått,
    och vi kommer att märka det alltmer.
    Ljuvliga tider som väntar..
    Kram

    SvaraRadera
  15. =) Ett gammalt talesätt är att det måste komma nysnö för att ta bort den gamla.

    Jag älskar optimister.

    SvaraRadera
  16. Här har det också kommit snö, men jag tror att den snön tar med sig ännu mer av den gamla snön när den smälter. Och det är ju positivt, man får lov att se det så. Efter en jättetidig morgon ska jag nu ner och fixa frukost. Det kommer en elekriker om en stund som ska fixa lite.
    Ha det gott!
    Kicki

    SvaraRadera