Pages

31 mars 2010

Men de var inte meninge...att väcka nyfikenhet..!!

Bråda tider...en gör man de och en gör man de och idag har vi handlat. Ja vi har varit i Köpingen och påskhandlat. Där var de någon som putsade fönsterna inför påsk.

En annan arbetade o målade. Det är ganska skönt att se andra jobbar när man är ledig själv. Eller hur?

Vet Ni vad jag hittade. Ja precis ROSA kycklingar. Tror Ni jag köpte dom?
Klart jag gjorde - jag bara föll pladdask o vipps låg de i vår vagn!!
















Idag öppnade ett nytt spelcafé i Köpingen så vi passade på att besöka det. Det var fler än vi som tänkt tanken - proppfullt med folk. Men vi fick jallafall plats och kunde äta lite gott.












Det var ett redigt mysigt och inbjudande ställe.












Det här med namnbyte ..nä de här var inte så allvarligt. Jag ska inte gifta mig nej, jag är ju redan gift. Det här med namnbyte är ganska enkelt, eller nja kanske inte. Mina svågrar, min älsklings bröder. Jag vet inte om de inte gillar mitt namn eller varför, men de har döpt om mig, det är ett tag sedan. Så när vi ses, ja då är Anki på semester och Annika träder in. Japp de kallar mig Annika. Fråga inte varför, de bara blev så en gång o sen har vägen bara rullat vidare. Imorgon intar alltså släkten från Sörmland gården och Anki blir Annika o ja så är de ju påsk. Precis de ska fira påsk här. 

MEN NU... väntar jag på mannen som är och hämtar höensilage o grannen. För grannen ska bjuda mig på en barcardi i afton, jag har städat o frejat o donat sedan vi kom hem från Köpingen så nu är de dax att koppal av en stund. Oh visst är de avkopplande att dricka en god drink.

Tjejer!!! Vi ses på Blåkulla i morgon!!
PS: Min bakgrund är fortfarande på vift DS.

8 kommentarer:

  1. härliga bilder,, gillar dom rosa kycklingarna :)

    här verkar det komma in snö eller regn nu, disigt så man ser snart inte ut .. :-(

    ha ha ha, är som min son niklas, när han började sportgymnasiet var det en som sa Gunnar (tänkte på sin pappa) och efter det hette niklas Gunnar,, sa man niklas så visste ingen vem det var.. :)

    ha en skön kväll och ta en drink för mej också..

    SvaraRadera
  2. Aha..ok..Annika..mmm jo men det är fint..rosa kycklingar..så pass söta du...

    SvaraRadera
  3. Morning o Glad Påsk på dig!
    Kycklingarna passade ju dig bra...fniss! Svarta o vita har jag sett tidigare men inte rosa...
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  4. Annika, Annika, Annika ja fast för mig är du bara Anki (Det tycker jag passar dig ;)
    Rosa kycklingar så pass mycke Anki som det kan bli, lovely........

    SvaraRadera
  5. ja dom där kycklingar var ju ganska svåra att mottstå..hur fina som helst.kram och glad påsk

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Gör en mellanlanding med kvasten här i din blogg en liten stund, och önskar dej en riktigt gla´ och härlig påskhelg! Flyg lugnt!

    SvaraRadera
  7. Godeftermiddag igen.
    Så det så enkelt hihi....

    Hoppas nu att det blir en fin tid med familjen.

    Ska jag hjälpa dig med bakgrunden eller väntar du för att se om den kommer tillbaka?
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Älskar din mening "redigt mysigt" det är en mening som du och jag förstår precis!! Kände mig som hemma, fniss.

    SvaraRadera