Pages

07 januari 2010

TID...ge mig tid!!

Oj - de e inte det lättaste att byta blogg. De krävs naturligtvis massa tid o de tycks jag aldrig ha.... Ska verkligen ta mig i kragen, men inte just idag...*ler*, för de har jag inte tid med!!!
Jag är i full gång o rensa bort resterna av julen, damm & annat som jag vill bli av med.
Jag trodde inte jag på något vis i världen hade behov av bloggen - men de vet i tusan om jag inte ha eftersom jag inte kan hålla mig borta fast jag inte har TID!!

Oh så lite vinter - det har väl ingen av Er som hört talas om, eller??
Kom på mig själv idag att längta efter de här,


















eller kanske inte direkt efter spindeln som sådan men efter årstiden när de är här. Jag är milt sagt trött på all snö nu. Det verkar inte finnas någon ände på snöandet. Här har de fallit i två dygn nu. Så kylan. Ända är man väl ganska medveten om att de är så här vintrar ska vara – vi har väl bara glömt, eftersom de var många år sedan vi verkligen fick uppleva en redig vinter.

Men de spelar ingen roll - jag tycker det är väl isigt...
























Veden går välsignat åt….

















Det brinner ständigt i spisarna.



















Inte att förglömma våra älskade ljus som brinner för oss.























Det är nästan de bästa med den mörka årstiden. Alla levande ljus som brinner i slott och kojor, ja i vanliga kåkar också.

























Nu måste jag fortsätta..................operation röjning...återkommer i helgen...
Kramiz & njut av fredagen
Anki N

7 kommentarer:

  1. Ja tur man har ved i förråden!! Nu går det allt åt lite mer än vanligt. Över 20 minus idag. Fem år sen Gudrun också, tänk vad tiden går! Då var vi utan el i 23 dagar!! Och var fantastiskt glada över vår ved!

    SvaraRadera
  2. Ingrid igen.. Var jobbade du när du jobbade i Växjö?? Känner mig ju lite som din granne ju ;-D

    SvaraRadera
  3. Tid går det att äta??? Just nu hinner jag inte med något tycker jag... för att inte tala om nästa vecka då jobbar jag dygnet runt...
    Men imorgon skall jag ta mig tid å gå på Disney on ice med Felicia å sambon.. Skall bli skönt.
    Vi hade minus 21 imorse Brrrrr
    kram kram tvilling

    SvaraRadera
  4. Men utan vintern, snön och isen hade vi inte behövt tända de mysiga brasorna och sitta med de vackra ljusen runt oss.

    Vi måste åka till stugan snart bara för att få tända brasan och bara mysa.

    Jag vet ju hur det där med att byta blogg tar tid, och jag gjorde det frivilligt. Min överflyttning funderade inte vid det tillfället och nu är det för sent eftersom det säkert skriver över de redan befintliga inläggen. Jag flyttar över några inlägg då och då. Jag har väl bara några hundra kvar från mina tidigare två bloggar. =)

    Mysigt att kramas och hålla värmen i kylan också så misströsta inte.

    En trevlig och mysig helg till dig.

    SvaraRadera
  5. Hahaha....nä...inte har du väl blivit så stollig att du längtar efter SPINDLAR !!!!
    Då får du söka för det !!! ;o)
    Mys vidare med massa ljus istället så kommer spindeltiden så småningom....
    Kram på dig
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Jo du attans vad det går ved nu.....jag vill inte längre ha det här bitande kalla, jag vill inte, jag vill inte......Jag är förvisso ingen vintermänniska ;) Har också fått lite ont i halsen vilket inte förbättrar situationen! En varm kram till dej!

    SvaraRadera
  7. Tid kommer tids nog - får man tro, iallafall! :-)

    Den ena skottkärran ved efter den andra rullar in i detta hus också om dagarna nu. Vad skulle man gjort utan sina goa kaminer!? Kurat framför el-elementen!? Skulle knappt tro det... :-)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera